Betaling og Levering

Betaling
Hjemmeudstyr.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Vi opkræver ikke gebyrer.
Alle beløb er i danske kroner (DKK) og er inkl. moms.

Levering
Hjemmeudstyr.dk leverer på alle hverdage, vi afsender din ordre indenfor 24 timer. Levering 1-3 dage. Dine pakker bliver sendt med GLS eller DAO.

Fragten koster kr. 39,00.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Særregler gældende for covid-19 relaterede produkter – Vi tager ikke covid-19 relaterede produkter retur, idet det kan være svært at bevise, hvor vidt produktet er taget i brug eller ej. Alt fejl eller mangler skal senest inden for 14dage, efter modtagelse af varen, reklameres til os. Enten via e-mail eller ved at udfylde vores skema

Varen sendes til:

Hjemmeudstyr.dk
Haderslevvej 78
6200 Aabenraa

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, bedes du sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@hjemmeudstyr.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du kan hente her: hent fortrydelsesformular

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler stærkt, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Hjemmeudstyr.dk
Haderslevvej 78
6200 Aabenraa

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte  info@hjemmeudstyr.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110kr. og højst 100.000kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.  Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis  få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

 Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Der tages forbehold for prisændringer

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.09.2022